Excel is een krachtig hulpmiddel waarmee u allerlei berekeningen kunt maken, grafieken en tabellen kunt maken en gegevens kunt analyseren. Het is ook een van de meest gebruikte zakelijke apps van vandaag. De meeste mensen hebben geleerd om Excel te gebruiken, maar niet iedereen kent deze top 5 Excel-functies die uw leven zo veel gemakkelijker zullen maken! Ook zullen wij nog een excel training uitlichten!
1. CONCATENATE:
Deze functie voegt twee of meer strings samen om een enkele string te creëren. Laten we zeggen dat je drie verschillende cellen hebt die allemaal “Voornaam” heten met verschillende voornamen erin – John, Mary en Roger. U kunt ze in één cel combineren met “Voornaam Achternaam” door de functie SAMENVOEGEN als volgt te gebruiken: =CONCATENATE(A2,” “,B2)
2. Excel bestand in Word zetten
Een van de bekendste en krachtigste beschikbare spreadsheetprogramma’s is Microsoft Excel. Het heeft veel functionaliteiten en veel commando’s die kunnen worden gebruikt om een spreadsheet te maken. Maar wat als u uw spreadsheet naar Word wilt converteren?
Er zijn verschillende manieren waarop u deze conversie kunt laten plaatsvinden. Een manier is door een tool genaamd ‘Excel2Word voor Mac’ te gebruiken. Dit is software die u van internet kunt downloaden en op uw Mac kunt installeren. De gebruikersinterface van de software is heel eenvoudig en intuïtief, waardoor het zelfs voor beginners gemakkelijk te gebruiken is. Je hoeft alleen maar het bestand uit de lijst aan de linkerkant te selecteren, een naam voor je document in te voeren, het te openen in WordPad of Microsoft Word, op te slaan als PDF of als EPS-bestandsformaat en op ‘converteren’ te klikken.
3. Maak een lijst met bestanden met jokertekens
In plaats van bestanden handmatig te kopiëren, kunt u een lijst maken door jokertekens in de bestandsnaam te gebruiken. De *.* zoekt bijvoorbeeld naar alle bestanden in een map en als u *.exe typt, zoekt het naar alle uitvoerbare bestanden in een map.
4. Accepteer bestandsnamen van gebruiker
U kunt specificeren dat Excel invoer van een gebruiker accepteert bij het specificeren van parameters in een invoervak.
5. Gebruik formules om waarden in cellen te berekenen
U kunt formules gebruiken wanneer u waarden in cellen berekent en wanneer uw werkmap is beveiligd, zijn de gegevens alleen zichtbaar wanneer de berekeningen zijn voltooid en de beveiligde werkmap is vernieuwd. Meer weten over deze functies? Of andere trainingen volgen zoals een power bi training? Bezoek dan de site van Westhaghe!