Ondernemen

Verschillende manieren om sluikreclame te maken

Wanneer je als bedrijf wil groeien, is het handig om ook te zorgen voor de juiste reclame. Nu wil je misschien niet bij de hele stad foldertjes door de voordeur heen gooien, gelukkig hoeft dat ook niet. Er zijn ook verschillende manieren om sluikreclame te maken. Zo voelt het een stuk minder opdringerig en kan je alsnog meer publiciteit creëren. Heel slim om gebruik van te maken wanneer je meer publiciteit wil creëren zonder dat het vervelend aanvoelt en het is vaak ook op een leuke en speelse manier. Een paar van deze manieren zal je hieronder lezen; lees je mee?

Afzetlint laten bedrukken

Een van de manieren om voor sluikreclame te zorgen is door bedrukt afzetlint. Het handige hiervan is dat je er alles op kan laten drukken. Dat kan jullie motto of slogan zijn, maar bijvoorbeeld ook jullie logo of juist een combinatie er van. Wanneer je dan het afzetlint ook gebruikt voor bijvoorbeeld een evenement of iets dergelijks, dan komen mensen onbewust met jouw merk in aanraking. Dit kan er dan dus voor zorgen dat mensen in jouw product of dienst gaan investeren. Wanneer je toch al ergens afzetlint voor nodig hebt, ga dan dus vooral voor bedrukt afzetlint.

Product placement

Een iets lastigere manier om te zorgen voor sluikreclame is door product placement. Wanneer iemand dus bijvoorbeeld ergens een filmpje opneemt of een foto maakt, kan je er voor zorgen dat jouw product ook in het shot staat zodat het zichtbaar wordt voor de kijkers van het filmpje of de foto. Wel bevind je je dan op iets gladder ijs; dit is namelijk niet in alle gevallen legaal om te doen. Een onschuldige foto van iemand die dan weer wordt doorgestuurd is namelijk niet erg, maar bij de opname van een grote film of iets dergelijks moet je er toch wel mee oppassen.

Posters bedrukken

Een iets mindere vorm van sluikreclame omdat het eigenlijk echte reclame is, is door posters te bedrukken. Deze kan je dan wel op plekken neerleggen waarbij het niet te erg opvalt en mensen het niet door hebben. Denk aan bij de ingang van een festival of een evenement bijvoorbeeld. Er zijn best wel wat mensen die daar voorbij komen en dat is winst!

Dit vind je misschien ook leuk...